DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
27.06.2010 22:49
0
13 renault-rk - to jest b. proste-w momencie podejmowania decyzji personalnych (wybór 2 kierowcy) Genii-Renault było w rozsypce i niepewnej sytuacji co do startów w sezonie 2010. Wówczas zespół "odwiedzili"- Glock,Kovalainen,Kobayasi i wszyscy widząc ten stan, odmówili. Kubek natomiast dużo wcześniej wybrał ten zespół i podpisał kontrakt. Teraz pewnie niektórzy żałują, ale wówczas z ich wyboru zupełnie się nie dziwię.
Przejdź do wpisu Renault- kosztowne zamieszanie w boksach
27.06.2010 22:30
0
Ludzie-to tylko standardowy wlot powietrza do chłodzenia kierowcy w kokpicie-stosowany np.6 lat temu przez McLarena.
Przejdź do wpisu Glock zdrowy za 2-3 dni
27.06.2010 18:55
0
Jak mogła to być decyzja zespołu skoro mechanicy stali z kołami Pietii w rękach,kiedy wjeżdżał na pas serwisowy Kubek ! Decyzję w ostatniej chwili podjął Robert i stąd to zamieszanie-suma sumarum to było lepsze bo gdyby pojechał jeszcze jedno kółko,byłby tam gdzie Ferrari.Uwaga dla Roberta- wiemy żę punkty są ważne,ale może trochę więcej ryzyka niż jazdy zachowawczej. Uwaga dla zespołu- koniecznie wprowadzić już od Silverstone kanał F i szybko rozwijać bolid
Przejdź do wpisu Renault- kosztowne zamieszanie w boksach
26.06.2010 17:47
0
Trochę dziwię się z czego może być zadowolony Kubek po jego rezultatach w 3 części treningu i Q2 I Q3.Trzeba się przyznać do kolejnego błędu w decydującym Q3,bo tutaj bolid miał przygotowany na pierwszą trójkę.Nie wiem czyją była decyzja aby w końcówce wykonać tylko jedno kółko pomiarowe na nowych oponach-to było błędne i nieprofesjonalne.Tutaj trzeba siebie obwinić panie Robercie ! Jutro będzie ciężko na tym torze.
Przejdź do wpisu Kubica i Pietrow zadowoleni z kwalifikacji
26.06.2010 15:52
0
Na tym torze z wyprzedzaniem jest ciężko-nie widzę zatem szansy dla Kubicy,tym bardziej,że startuje po zabrudzonej stronie toru, a jego starty od paru GP są "takie sobie".Myślę też,że na starcie przegra z Buttonem. No szkoda tutaj straconych szans-mimo tego powodzenia.
Przejdź do wpisu Red Bulle wracają do formy
26.06.2010 15:27
0
Tym razem nie ma żadnego usprawiedliwienia-Kubica bardzo sknocił kwalifikacje. Miał tutaj samochód na pierwszą trójkę i nie po raz pierwszy zepsuł Q3 ! Niszczy zaoszczędzony komplet opon na q3 a potem wyjeżdża w ostatniej chwili na 1 kółko-a gdyby ktoś się wówczas rozwalił- niestety dwója ze strategi panie Robercie! Naprawdę szkoda tutaj zmarnowanej szansy- dlaczego on po raz kolejny psuje 3 najważniejszy segment Q !
Przejdź do wpisu Red Bulle wracają do formy
18.05.2010 18:04
0
Jeżeli Kubek dostałby propozycję z Ferrari to raczej nie ma się nad czym zastanawiać,jest tylko kwestia oferowanych propozycji w umowie (czy kontrakt długoterminowy,czy otrzymałby status równorzędnego kierowcy-brak nr 1) Gdyby zatem otrzymał propozycję co najmniej 3-letniej umowy i równych praw z kolegą zespołowym moim zdaniem podpisze układ.Natomiast niewiadomą byłoby zachowanie Alonso i jego relacje z Kubicą, w sytuacji gdyby np. zaczął z nim przegrywać- czy wówczas dalej byliby dobrymi kumplami, co na to zespół ? . No jest dylemat- jak na razie w Reno jest dobra atmosfera i wzajemna "chemia"pomiędzy otwartym zespołem-wychodzącym z upadku,a głodnym sukcesu i bezkompromisowym kierowcą -ale czy to może przełożyć się w przyszłości na duży sukces ? Powiem tak, Reno w przyszłości nie będzie raczej dysponowało takim potencjałem i prestiżem jak Ferrari,choćby pozyskało iluś tam sponsorów- natomiast smak zwycięstw Kubka w zespole powstającym z kryzysu zawsze będzie większy niż w przypadku topowego Ferrari . Ale potencjalne mistrzostwo świata do którego każdy dąży, Kubek raczej może znaleźć w Maranello. Zatem gdyby odrzucił taką ofertę,drugiej mógłby szybko nie dostać. Robert to jednak niestandardowy kierowca,rodzaj "fajtera" i jego wybór może opierać się na innych przemyśleniach i wartościach . Będzie dobrze !
Przejdź do wpisu Plotka rośnie w siłę
17.05.2010 15:35
0
Patrząc na bolid Reno,rzeczywiście widać,że zespół po 6-ciu GP niewiele zewnętrznie zmienił bolid-lotka dodana to tu to tam na przednim czy tylnym skrzydle "wiosny nie czyni".Samochód skorupowo (wizualnie) mocno przypomina wersję R29 i te wyniki to w zasadzie zasługa umiejętności Kubka, dobrej strategi w połączeniu z pogodą i nomen omen osiągom silnika.Nie wiem czy zwróciliście uwagę, że w okresie zimowym,gdy zespół nie był pewny przyszłości, wiele cennych ludzi opuściło team,łącznie z głównym inżynierem Saymondsem, który kształtował nowe wersje bolidów. Poza tym sam Alonso pozbierał kilku wartościowych osób do Ferrari ( to fakt a nie plotka),i teraz wydaje się,że to wszystko jakoś przekłada się na taki a nie inny "postęp" w rozwoju obecnego bolidu. Np gdyby nie naciski Roberta,to team zupełnie nie planował wprowadzenia "kanału F", który jest niezbędny chociażby na Spa czy Monzy. Jeżeli zatem Reno rzeczywiście marzy w dalszej części sezonu o zdobywaniu podiów (bez pomocy pogody czy specyficznych torów) to musi radykalnie zmienić bolid w oparciu oczywiście o solidne wyliczenia i testy fabryczne.
Przejdź do wpisu Kubica: kolejną okazją będzie Kanada
16.05.2010 17:50
0
Tak jak obstawiałem Kubek stracił 2 pozycję na starcie, ale wielkie gratulacje dla niego za podium.Tak naprawdę to Reno może się podnosić po ubiegłym roku tylko dzięki naszemu rodakowi-ale gdyby rzeczywiście otrzymał propozycję z Ferrari -powinien jednak wykorzystać taką topową okazję.Trzeba też uczciwie stwierdzić,że po raz 3 Kubkowi nie wychodzi start i przez to traci pozycje-trochę to niepokojące.Panowie w siedzibie teamu- najwyższy czas na radykalniejsze zmiany w koncepcji (wyglądzie)bolidu,bo czołówka wam bezpowrotnie w tym sezonie odjedzie !
Przejdź do wpisu Kubica nie powstrzymał Byków w Monako
15.05.2010 19:22
0
Kubek doskonały w Monaco z kulminacją w kwalifikacji.Na starcie jednak jest po mniej nagumowanej stronie i realnie patrząc po pierwszych zakrętach chyba będzie 3 (tak było np. z Massą w zeszłym roku) Nie powinien wdawać się w przepychanki na początku wyścigu,myślę też,że będzie wyjeżdżał safety car-istotne będzie miejsce i czas zjazdu po opony.Powodzenia i Goo Kubek !
Przejdź do wpisu Renault znowu pod wrażeniem Kubicy
03.04.2010 15:36
0
tak dla potwierdzenia; na jakich oponach musi jutro startować - gdy od startu będzie padało - gdy będzie sucho na starcie - gdy tor będzie mokry na starcie,ale bez opadów /chodzi o te mocno przytarte opony deszczowe z kwalifikacji/
Przejdź do wpisu Wyścigowy spryt Kubicy
03.04.2010 15:22
0
Zauważcie komu Kubek to zrobił- po tym incydencie z Sutilem w Australii, w wywiadach długo mu nie mogło przejść.Może zatem na granicy przepisów chciał się trochę odgryźć- to takie luźne skojarzenie.
Przejdź do wpisu Wyścigowy spryt Kubicy
03.04.2010 13:30
0
Z tą sytuacją Schumi-Kubek moglo być tez tak, że Robert cisnął mocno na okrążeniu wyjazdowym /żeby nie dać się wyprzedzić/ i wtedy przegrzał i przytarł wstępnie opony. Dlatego nie poprawił się na 3 kółku w Q3- zatem czy dobrze zrobił nie przepuszczając go-sam nie wiem /z drugiej strony Schumi ''postawił" by przed nim ścianę wody spod kół i spowolnił/ Ale czy można zniszczyć opony na mokro na 3 okrążeniach ? /a taki np.Webber ustanawia swój najlepszy czas na ostatnim / Może zatem przejściówki w Q1i Q2 odpowiadały,ale już nie deszczowe w Q3,dla Kubka?
Przejdź do wpisu Webber zdobywa pole position w Malezji
03.04.2010 12:50
0
Jeżeli Kubek wystartuje bez safety cara to pozycja wyjściowa jest taka sobie-część toru nie nagumowana,a towarzystwo przed nim i za będzie mocno "napalone",co może skończyć się dzwonem /obym się mylił/ .Za samochodem,start może bezpieczniejszy ale jak będzie mocno padać to czołówka szybko odjedzie-zwróćcie uwagę,że Kubek w Q! i Q2 uzyskał te czasy na oponach przejściowych/tak jak w Australii/, a wQ3 był na deszczowych.Wniosek zatem taki,że chyba jemu i Reno nie bardzo leżą te deszczówki /6 poz.startowa/,czyli najlepiej żeby jutro nie lub mało padało na początku,a tor był mokry. Podczas dużej ulewy będzie ciężko-powodzenia Kubek! Aha, kolega Pietja to wielki nerwus-nawet w boksach postrącał własne monitory.
Przejdź do wpisu Webber zdobywa pole position w Malezji
02.04.2010 21:21
0
W sprawie KERSu-jeżeli coś zostało zaniechane to nie powinno się do tego wracać,bo to trochę ośmiesza ten elitarny sport. Można też spojrzeć na to w ten sposób:jak to wpłynie na nowe,odstające zespoły, które w ten sposób musiałyby się zmagać z dodatkowymi kosztami-czy ci bogatsi chcą ich "zarżnąć" i wrócić do np. 18-20 bolidów? Jeżeli chodzi natomiast o Kubka-moim zdaniem, każdy gdyby dostał realną szansę pracy dla Ferrari powinien ją przyjąć. Ferrari to ikona F1,startująca od 1950 roku, o wielkiej tradycji,wiedzy i możliwościach-gdyby zatem Kubek faktycznie otrzymał taką propozycję myślę, że wziąłby ją w każdej chwili. Prawda jest taka, że obecnie Reno to już tylko zespół na francuskiej licencji, i niestety uważam, że nawet największy talent zawodnika nie pozwoli w takiej stajni zdobyć tytuł mistrza świata. Zatem chcąc to uczynić należy być w którymś z topowych zespołów(obecnie znana czwórka) Natomiast znakiem zapytania w Ferrari mogłaby być współpraca Kubicy z Alonso-czy ten układ dałby Robertowi tytuł. Na dzień dzisiejszy taki jego wynik jak w Australii daje wyższy splendor niż np. byłaby wygrana w Ferrari, ale to dobre na krótką metę a nie na mistrzostwo. Zatem co do wyboru stajni nie byłoby się nad czym zastanawiać.
Przejdź do wpisu KERS wróci, Kubica będzie jeździł dla Ferrari?
02.04.2010 13:33
0
Czerwona krecha na nosie Kubka to integracyjna część z kolorem kamery nad głową kierowcy -po prostu Kubek dostał na początku sezonu czerwoną kamerę i dla szybszego odróżnienia go w boksach(w trakcie wyścigu) dostał piękne usta a la Renata! I już !
Przejdź do wpisu Alonso chciałby walczyć o podium
30.03.2010 19:54
0
No tak Manisze- teraz przez narowistego Witka konkurencja już na 2 GP sezonu ma pokazany dyfuzor, oryginalne kanały chłodzące hamulców,przedni płat od spodu... Reno- i to bez trudów szpiegowania.Taki Williams, Sauber... mają niezłą gratkę-he he.
Przejdź do wpisu W Malezji znowu mokry weekend?
28.03.2010 13:53
0
PS./ damiansport1- jedno drugiemu nie przeczy-pogoda na początku deszczowa + super umiejętności Kubka wygenerowały ostateczny wynik- uważam,że bez tego nie byłoby 2 miejsca / braki w osiągach bolidu/ dick777- pamiętajmy, Reni brakuje wg różnych źródeł,około 20-30KM do innych silników-ich rozwój jest zamrożony a te zmiany na które Reno dostało pozwolenie to w zasadzie kosmetyka. Zobaczymy co będzie się działo na torach o długich prostych np Monza. Kanał "F" to w zasadzie uproszczona wersja KERS-u,tylko bez zbędnych kilogramów-ale to tylko jedna kwestia- Renii potrzeba ogólnie szybkiego rozwoju.
Przejdź do wpisu Dumne Renault szykuje kolejne poprawki R30
28.03.2010 13:08
0
Występ Kubka w Australii po prostu perfekcyjny,biorąc pod uwagę potencjał bolidu,który odstaje jednak od czołówki- w końcu Antypody odczarowane! Osobiście mam satysfakcję z incydentu Vettela, - można to nazwać sprawiedliwością dziejową- bo to on ewidentnie pozbawił Kubka 2 miejsca w GP Australii 2009. Natomiast martwi mnie trochę wypowiedz Bouliera,że nie planują zastosowania kanału "F" w przyszłości,bo ewidentnie było widać szybkość McLarena na prostych /poprzez to rozwiązanie/. Reno musi przyśpieszyć rozwój bolidu żeby realnie konkurować z czołówką. W tym GP ten wynik zespołu to w 85% zasługa Kubka- no i trochę pogody. Go Kubica !
Przejdź do wpisu Dumne Renault szykuje kolejne poprawki R30
13.03.2010 22:25
0
Aha dla zainteresowanych- wyraziłem podobną opinię do 23-AndrzejOpolski czy 29dziarmol@biss- ale wzorem minionej epoki,ocenzurowano mnie.pozdrowienia dla administratora!
Przejdź do wpisu McLaren i Renault muszą zmienić dyfuzor?
13.03.2010 22:14
0
Do administratora- nic niewłaściwego nie napisałem-stwierdziłem to samo co inni użytkownicy.Prawda zazwyczaj boli.
Przejdź do wpisu McLaren i Renault muszą zmienić dyfuzor?
13.03.2010 22:00
0
Usunięty
Przejdź do wpisu McLaren i Renault muszą zmienić dyfuzor?
12.03.2010 11:12
0
Ta decyzja FIA pokazuje tylko jak ta główna organizacia w F1 jest chaotyczna-parę lat wstecz zakazali stosowania elastycznego skrzydła m.in MacLaren-owi,które dawało taki sam efekt jak owa szczelina w kokpicie a teraz ją legalizują. Jeżeli szef Todh jest taki konsekwentny to ciekawi mnie jak zachowa się ze swymi ludźmi wobec prośby Reno i RedBulla o możliwośc poprawy osiągów ich silnika- smaczku dodaje dodatkowo jego narodowość! Nawiasem mówiąc to patrząc co działo się np z legalizacją dyfuzorów czy takim a nie innym doborem nowych zespołów do sezonu to FIA wydaje się dziwnym i nieco zagubionym ciałem.
Przejdź do wpisu Renault: FIA rozpętała kolejny wyścig zbrojeń
12.03.2010 10:38
0
Legalizacja przez FIA sprytnego wlotu powietrza w McLaren,ie to jakieś nieporozumienie-przecież to jest mechaniczna zmiana aero/docisk/.Pamiętacie kilka sezonów wstecz aferę z elastycznymi tylnymi skrzydłami ? Wówczas szybko zakazano ich stosowania-a to obecnie czym się różni!-niczym.Wyobraźcie sobie ''formę" Macka np na Monzy czy Spa.Patrząc trochę wstecz to FIA stosuje wobec przepisów trochę zasadę "kija i marchewki".Na razie uznanie dla Kubka mimo zachowawczego wyglądu Reno.
Przejdź do wpisu #1 trening: Sutil najszybszy, Kubica trzeci
11.03.2010 18:20
0
HP to według mnie najlepsza decyzja jaką do tej pory podjęło Geni-reno.Tak to jest prawdziwy sponsor, w dodatku z branży elektronicznej,który rzeczywiście pomoże im w rozwoju.No i chyba tyle dobrego-aha chyba że sprawdzi się nowy dyfuzor bo wygląd przodu (skrzydło z nosem) to dramat roku 2009! Przecież miało być nowe skrzydło,liczyłem na cienki,spłaszczony i podniesiony nos, a te na zdjęciach z Bahrajnu to pług aero z R29.Kubek też w ostatnich wywiadach zaczyna narzekać na nadsterowność i brak docisku-czyli stare mankamenty z 2009 roku. Czy zatem jest to stary czy nowy(40%) bolid Reno?Liczę jednak na ducha bojowego Kubka i jego umiejętności-do boju! Nowy sezon-czas zacząć !
Przejdź do wpisu HP partnerem Renault
10.03.2010 17:32
0
Kubek popełnił błąd wybierając Genii-reno-dał się omamić "namaszczeniom" Alonso i zbyt wcześnie podpisał kontrakt- gdyby nie to miał szansę na Brawna a na pewno na Williamsa/moim zdaniem dużo lepszy obecnie zespół-ma tendencję zwyżkową / Jeżeli będzie kolejny rok męczył się z bolidem to niestety może szybko zniknąć z rynku transferowego jako atrakcyjny i poszukiwany kierowca, tym bardziej ,że pojawiło się wielu młodych utalentowanych i głodnych sukcesu- oby mażenia o Ferrari czy Red Bullu nie zostały tylko....Widać ,że zaimponowała mu w nowym teamie krzątanina wokół własnej osoby,ale musi pamiętać,że to już niestety nie jest dawne zwycięskie Reno,tylko co najwyżej nie do końca określony zespół środka stawki. Uważam tak dlatego.że w przeszłości widziałem w F1 nie jednego utalentowanego kierowcę, który przez niewłaściwy wybór teamu czy brak szczęścia utknął gdzieś w szarości tego sportu.Zatem życzę powodzenia Kubkowi w nadchodzącym sezonie i trzeźwości umysłu w trochę dalszej przyszłości. Ps./ dalej uważam, że obecny bolid Kubka to tylko trochę podretuszowany R29-wygląd,braki przyczepności w szybkich zakrętach,.../
Przejdź do wpisu Kubica: moim faworytem jest Ferrari
27.02.2010 11:10
0
Jednak dla równowagi powiem: na dzisiaj Renault jest chyba około 6,7 siły w stawce. Jeżeli przygotowywali bolid od połowy zeszłego roku(patrząc na prostotę auta-mało realne), to dlaczego tak późno i chaotycznie wprowadzają? poprawki.Kiedyś już mówiłem, że bolid ze zmianami aero (ponoć do 40%) musi przejść gruntowne testy na torze. Kiedy oni to zrobią ?-dzisiaj na deszczu czy jutro w wielkim pośpiechu? Popatrzcie wystarczyło żeby coś niewiele zmienili i już są problemy a to z hydrauliką a to z zawieszeniem. No trzeba być realistą i stwierdzić, że w Reno - Genii trwa nierówna walka z czasem, a ile talent Kubka potrafi to nadgonić pokaże najbliższy czas.
Przejdź do wpisu Rusza trzeci dzień testów w Barcelonie
22.02.2010 14:04
0
Przy wyborze nowych zespołów w grę wchodziły znajomości / z byłym Mosleyem i Eclestonem/ a nie rzeczywiste możliwości nowych ekip. Taki np.Prodrive ze znanym wcześniej Richardsem /Honda/ bezskutecznie zabiegał o przyjęcie do GP /nie pierwszy raz !/ a jakiś Campos otrzymuje miejsce. Richards po prostu miał zatarg z panami "guru" z FIA i poszedł w odstawkę mimo że mają doświadczenie w WRC i 24h Le Mans-nawiasem mówiąc uważam też,że mieliby większy potencjał niż Virgin i Lotus. Natomiast USF1 to chyba tylko chęć powrotu na rynek amerykański F1/czyli poszukiwanie pieniędzy/ i być może lekka kurtuazja do wieloletniego znawcy F1-Windsora. Zatem z takiego rozumowania wychodzą potem obecne problemy.
Przejdź do wpisu To jeszcze nie koniec kłopotów Camposa?
20.02.2010 12:08
0
maksiu8002 Jeżeli ty nie widzisz podobieństwa nosa Mclarena MP4-25 do Red Bulla RB 5 lub 6 to ja chyba jestem daltonistą mimo że mam prawo jazdy i jeżdżę samochodem. Jednocześnie dalej uważam, że Renault Kubka przed GP Bahrajnu powinno mieć dużo wyżej uniesiony i spłaszczony nos (łącznie z sugerowanymi przez zespół innymi zmianami)
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
16.02.2010 12:21
0
10.murmunder Ten rok oczywiście podany jest w kontekście ironicznym- należy go wziąźć w cudzysłów-ale nos jak żywo przypomina wzór 2009r, czy np kształt sekcji bocznych-wloty do chłodnic- no z wyglądu nieudana, przygłaskana wersja R29.
Przejdź do wpisu Skład kierowców na drugi tydzień testów w Jerez
16.02.2010 11:00
0
Wreszcie podano,że Reno zmodyfikuje to obecne coś/R29B/ przed pierwszym tegorocznym GP- przecież aż żal patrzeć na wygląd tego bolidu w stosunku to konkurencji-staromoda i archaizm.Renault zatem praktycznie nic nie robiło z autem do nowego roku, gdyż chyba było na walizkach i szukało zabezpieczeń budżetowych. Do podanych detali niech jeszcze koniecznie dodadzą nowy nos/wyższy i mocno spłaszczony na końcu/ bo ten wygląda jak pług aerodynamiczny rocznik 2004. Aha tylko kiedy zbiorą dane związane z nowym aero ? Zatem wielka improwizacja cz. 2 -czas zacząć-nadzieja w informacjach od Kubka.
Przejdź do wpisu Skład kierowców na drugi tydzień testów w Jerez
10.02.2010 11:47
0
Całkowity archaizm Renault R29B w stosunku do pozostałych bolidów-no ale cóż jaki nowy właściciel taki amatorski pojazd. "Lopezownia" atrakcyjnym malowaniem chciała przykryć zeszłoroczny niewypał? Ech, gdzie ten Kubek znowu trafił.
Przejdź do wpisu Ruszają testy, pokazują nowego Red Bulla
08.02.2010 18:57
0
Niestety tak to jest kiedy do F1 przychodzą jacyś mało znani prywatni właściciele-Genii-Lopez- połakomili się na rosyjskie, naftoruble, a tu kolega Pietrow okazał się "gołym i wesołym". Jestem realistą i dalej widzę,że Renault to na dzisiaj tylko nazwa -wygląd bolidu na 1-szych testach to nie przypadek- zespół do nowego roku czekał aby domknąć budżet i dopiero teraz chce modernizować bolid.Ze względu na Kubka,życzę im jak najlepiej ale jak dalej tam będą zawirowania to z nowymi sponsorami będzie ciężko, a prezes Reni w dobie kryzysu nic im nie dołoży.
Przejdź do wpisu Posada Pietrowa zagrożona?
03.02.2010 14:31
0
papas- tylko słówko- Red Bull ma A. Newey,a BGP ma R.Brawna- to są niekwestionowani guru- konstruktorzy a Renault na obecną chwilę nie ma nawet P. Saymondsa. STMan- chodzi mi o sam kształt wlotów do chłodnic po obu stronach bolidu.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów w Walencji
03.02.2010 13:56
0
STMan- zgadzam się ale też zwróc uwagę jakie były wloty powietrza w BGP a obecnie to zaopożyczają inni /np Williamas, Sauber, Ferrari/. Ross Brawn wymyślił je podnieść wyżej od podłogi ,a tym samym dał większy przepływ powietrza na tył bolidu -znów m.in.dla dyfuzora.A teraz ta sama kwestia w Reno- już od paru sezonów zespół stosuje swój kształt wlotów-mimo,że podcięte ale dalej zaczynające się prawie od podłogi.To tylko kolejny przykład,że Reno jakoś nie kwapi się do dużego przełomu.Stara zasada w konstruowaniu mówi przecież, że zabiera się od innych czołowych zespołów to co się sprawdza i co jest najlepsze.To w końcu jakie to nowe/stare/ Reno jest? j
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów w Walencji
03.02.2010 13:07
0
skylinedrag-patrz chłopie na wykręcane czasy Saubera i Renault-bo jak na razie różnicę widać.Znawco zwróć też uwagę żę jak dotąd wszystkie nowe bolidy mają rózne konfiguracje podniesionych nosów/nawet"koserwatywny" Mercedes-brown/ wzorując się na zeszłorocznym b. udanym Red Bullu. To jest teraz nieodzowne przy rozbudowanych dyfuzorach-jak największa ilość powietrza kierowana pod spód bolidu.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów w Walencji
03.02.2010 12:43
0
Sauber C29 i ferrari F10 mają te same silniki-widać już rękę ściągniętego Marmoriniego do Maranello.Widć,że będą mocni w kwalifikacjach,pytanie tylko czy poprawili paliwożerność. Sauder to właściwie jeszcze wytwór bmw i widać,że będą się w tym roku liczyć w stawce-czyżby znowu pech Kubka w doborze bolidu /Reno musi zmienić ten archaiczny wygląd R 29B.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów w Walencji
02.02.2010 10:29
0
Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wygląda zubożale w odniesieniu do innych bolidów. Nawet biorąc poprawki na wymienione oba skrzydła- co oni kurcze robili ponoć od połowy 2009r.? Np. sekcje boczne i charakterystyczny kształt wlotów powietrza do chłodnic występują w tej formie w Reno już od kilku sezonów! "Nowy" przedni spojler /ten z testu na torze/ jak żywo przypomina zeszłoroczny z McLarena. Dlaczego nie zdecydowali się na podniesienie nosa skoro rozbudowane tylne dyfuzory obligują do maks. przepływu powietrza pod spód auta ? Moja teoria jest niestety taka, że już końcem zeszłego sezonu Reno dryfowało ku wycofaniu się z f1a opowieści o intensywnym rozwoju nowego bolidu było zasłoną i oczekiwaniem na pomyślny obrót zdarzeń /patrz nowy sponsor-właściciel/ Stąd tak zachowawczo-archaiczny koncept auta, nagle nowe projekty R30B i ściąganie nowych inżynierów /a zamieszanie z prezentacją nieco podstarzałych bolidów-to tylko zmyłka dla konkurencji?-po co?/ Życzę Kubkowi konstruktywnej "chemii" z zespołem-w co wierzę- ale też myślę, długo będą gonić czołówkę przez zapóźnienia. Mimo tego potencjał u Reni jest- do boju Kubek !
Przejdź do wpisu Kubica: było dobrze
02.02.2010 09:52
0
Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wyglA da
Przejdź do wpisu Kubica: było dobrze
31.01.2010 18:09
0
Ja tylko powiem tak:jeżeli jest to faktycznie nowe R30 to poza super malowaniem jest to tragedia.Szczerze mówiąc można równie dobrze powiedzieć że mógłby to być bolid z serii GP2,WSbR3.5 a nawet F2.To nad tym "cackiem" Renault miałby pracować od połowy 2009roku !?! Przykładowo:"aero"tutaj NIE istnieje w stosunku do choćby np.Mclarena a nawet Saubera C29! Nawet nie chcę wierzyć że to nowy bolid Renault.Powodzenia Kubek!
Przejdź do wpisu Porównanie bolidów R29 i R30
26.12.2009 21:38
0
Powiem tak:chciałbym wreszcie napisać jakiegoś pozytywnego posta odnośnie sytuacji Roberta przed nowym sezonem...ale realia tego nie dają.Ta spryciarska sprzedaż zespołu jakiemuś mało znanemu konsorcjum , aby tylko nie płacić kar za zerwanie Porozumienia Concorde- to przecież faktycznie zniknięcie marki Renault zF1! Czy otoczenie Kubka zdaje sobie realnie sprawę,że są uzależnieni od widzimisie jakiegoś p.Lopeza który może nawet tuż przed nowym sezonem podziękować Robertowi za pracę ! Widać po ruchach nowego właściciela,że dobiera ludzi według własnych znajomości -(Boullier,najpewniej 2 kierowca ..) Tacy kierowcy jak Koval.Glock,Kobayasi przyszli zobaczyli te "porządki" i odeszli do innych teamów.Naprawdę jako wieloletni kibic F1,życzę Kubkowi jak najlepiej , ale nie widzę wielu pozytywów zaistniałej sytuacji.W tym czasie praktycznie nie ma już jakiegoś lepszego wyboru- ale gdyby nie kierować się wartością finansową kontraktu to czy nie lepiej spróbować w innym wolnym zespole?
Przejdź do wpisu Boullier nowym dyrektorem Renault F1?
17.12.2009 19:38
0
Jeżeli chodzi o syuację Kubka w renogeni czy coś tam to właściwym słowem jest klapa.Panowie z otoczenia Roberta i On sam - jeżeli coś to da to stancie na głowie aby załapać się do Mercedesa by móc się rozwijać i nie zaprzepaścić okazyjnej szansy bycia na szczycie F1. To co teraz powstało z teamu Renault oscyluje blisko zeru , a pan prezes Gosn ze świtą oficjeli koncernu ,całą F1 ma głęboko w ... Powodzenia w negocjacjach dla Roberta.
Przejdź do wpisu Renault sprzedaje udziały ale zostaje w F1
16.12.2009 11:55
0
Usunięty
Przejdź do wpisu Renault zwołuje konferencję prasową
16.12.2009 00:30
0
Usunięty
Przejdź do wpisu Renault zwołuje konferencję prasową
14.12.2009 12:07
0
Kiedyś dawno temu napisałem tutaj że z trójki możliwej do wyboru dla Kubicy,powinien zdecydować się na Williamsa-a teraz nawet może się okazać że zostanie na lodzie.W Renault panuje totalny chaos-kto tam zaglądnie,zaraz się wycofuje/patrz Kovalainen/ Nowy większościowy właściciel postawi na swoich kierowców , zgadzam się z przedmówcami,że jeżeli pozostanie tam Kubek to na zasadach jakie miał w bmw.Wszystko niestety wskazuje że Robert z pomocą "życzliwego"Alonso wdepnął w niezły pasztet !
Przejdź do wpisu Lotus potwierdził Trullego i Kovalainena
10.12.2009 17:13
0
Ci co wierzą w Renault na 2010 r to raczej niepoprawni optymiści- równie dobrze Kubek mógłby zakontraktować się w Manor,USF1,Lotus... Tam nieustannie kombinują jak najwięcej wyciągnąć ze sprzedaży zespołu,nie myśląć o osiągach i stabilizacji na przyszły sezon.W zaistniałej sytuacji otwarta furtka do Mercedesa to wręcz błogosławieństwo dla Roberta {Oni znają jego potencjał i dlatego czekają na ruch Kubka-po odpadnięciu Kimiego.
Przejdź do wpisu Mercedes spóźnił się z decyzją
07.12.2009 18:52
0
Przy takiej "nerwówce" z doborem inwestora to raczej Renault ? niech przestanie / łącznie z Kubkiem / marzyć o pierwszej trójce w 2010r.Może rzeczywiście Mercedes zwleka z 2 kierowcą,czekając na Roberta-zatem apel do Taty i Morellego aby spróbować /jeżeli to możliwe/ zmienić team.Srebrni z takim potencjałem i zapleczem na pewno będą mocni a w Renaulcie Kubek będzie się dalej szamotał tak jak w tym roku w bmw. Alonso wiedział doskonale o sytuacji w zespole a jednak omamił "kumpla' i zarekomendował go do zespołu-czyż nie były mądrymi słowa Roberta że w światku F1 prawdziwym przyjacielem może być tylko pies ?! Mimo tego życzenia wszystkiego co naj... dla Kubka w nowym sezonie!
Przejdź do wpisu O Renault walczy aż czterech inwestorów
03.12.2009 18:38
0
Jeżeli jest taka możliwość to Kubek powinien z Morellim zrobić wszystko co możliwe aby przejść do Mercedesa.Znowu się powtórzę- cały to zamieszanie wokół losu Renault z pewnością żle wpłynie na ten zespół w przyszłym sezonie {niezależnie jak by sie nazywali i kto by ich przejął. Wygląda na to,że nie należało się śpieszyć z zawieraniem nowego kontraktu-ale to teraz staje się dopiero jasnym.Nr 2 dla Roberta w Mercedesie nic by nie znaczył bo jest dobry a ponadto przy takiej konkurencji / McLaren,Ferrari,Red Bull .../ zespół postawiłby na 2 konkurencyjne bolidy, bo klasyfikacja teamów jest ważniejsza-szczególnie dla Srebrnej Gwiazdy.Tutaj jest Brawn,Haug,Czapski,b.dobry silnik -czyli potencjał,brak zawirowań , głód sukcesu i dalsza możliwość rozwoju kariery{paradoksalnie przy boku Rosberga jako tego nr 1}
Przejdź do wpisu Kolejne plotki łączą Prodrive z Renault
01.12.2009 18:59
0
Kiedyś komentowałem że z dostępnej wówczas trójki;:Toyota, Renault, Williams-ten ostatni byłby najlepszą opcją dla Roberta.Teraz to się potwierdza- w Renault panuje wszechobecny chaos- odchodzą dobrzy inżynierowie/Czapski,Saymonds/a brak decyzji kierownictwa dodatkowo hamuje rozwój nowego bolidu ,przyciągnięcie wartościowych sponsorów czy zatrudnienie 2 watościowego kierowcy.A np. w Williamsie jest nowy prężny współwłaściciel na dodatek pasjonat sportów motorowych- widać zatem różnicę w filozofii spojrzenia na F1 w przyszłości.Jednak realia szybko się zmieniają i na dzisiaj największą szansą dla Kubka staje się Mercedes GP.Uważam że Robert popełnił w wyborze teamu błąd w szybkości podpisania kontraktu, natomiast samo założenie było własciwe- niestety obecne Renault to nie to samo które zdobywało dawniej mistrzostwa.I jeszcze jedno- Alonso to cwany lis- był taki w krótkim epizodzie z McLarenem i teraz kiedy wystawił Roberta polecjąc go gorąco byłemu pracodawcy- wiedział,że w ten sposób pozbywa się jednego grożnego konkurenta.Jeżeli zatem jest taka możliwość to Kubek powinien szybko związać się z Mercedesem-tam jest wszystko co umożliwi zdobycie mistrzostwa-łącznie z przychylnością kierownictwa np.Haug.Bycie na początku nr 2 w zespole dla Roberta jest niczym gdyż jego umiejętności "zneutralizują" Rosberga a chęć zdobycia zespołowego mistrzostwa spowodują danie Kubicy 2 konkurecyjnego bolidu.Niech Robert SPRUBUJE wykorzystać tą szansę bo widać że Mercedes poważa go i czeka na jego ruch.
Przejdź do wpisu Renault reorganizuje załogę techniczną
16.11.2009 14:26
0
Jeżeli Haidfield tam będzie to z Buttonem wyląduje pierwszorzędnie a bolid z takim zapleczem będzie bardzo mocny.No i niestety Kubek raczej będzie musiał wdychać spaliny dotychczasowego "kolegi".Zastanawiające jest zachowanie Renault-kontraktują kierowcę a potem nawet zakładają wycofanie zespołu-czy przez to moga pozyskać mocnego tytularnego sponsora lub drugiego liczącego się kierowcę aby załapać się w 2010r do pierwszej trójki ? Poza tym można by np starać się pozyskać kogoś wartościowego z upadłej Toyoty bo brak im głównego inżyniera/Saymonds/. Nie bardzo to rozumiem i trochę mi to śmierdzi . Uwaga do bacardi2-McLaren nie będzie już biało -czerwony to były barwy narzucone przez ich wieloletniego sponsora Marlboro.
Przejdź do wpisu Mercedes przejął Brawna - powstanie Mercedes GP